Så blev det sidste dag på Danmarks Smukkeste Festival, og derefter er det hjemad. Søndag er altid en lidt stille dag, flere af gæsterne som kom tidligere på ugen tager hjem, og dem som bliver har ikke så megen energi. Blandt os fotografer er energien også ved at være brugt om. En af de andre fotografer havde en skridttæller på, som viste mellem 12 og 15 kilometer pr. dag.
Afslutningen på festivalen blev tidligere klaret ved at fyre fyrværkeri af udover skoven. Det var rigtig flot, og en god måde at afslutte på. Men festivalen indså at det måske ikke var så godt for skoven, at skyde fyrværkeri udover den. Derfor blev afslutningen sidste år og i år klaret med en hemmelig gæst. Sidste år var det Peter Sommer, som sang 8660. I år til faldt æren Thomas Helmig, som sang Midtnat i Europa.
Programmet søndag stod på satire fra Rytteriet. De lavede et show med deres kendte figurer fra DR2 og flettede lidt Skanderborg Festival ind ind imellem. Det var rigtig sjovt, og virkede til at være populært. Senere havde Stig Møller 30 års jubilæum på festivalen, det havde festivalen selv for et par år siden, så han har næsten været med alle årene. Aftenen stod på koncert med The Storm, Kashmir, TV2 og altså afslutning med Thomas Helmig.
Det var Danmarks Smukkeste Festival for i år. Nu vil jeg slappe af i nogle dage. Og mon ikke jeg er klar til endnu en festival næste år.
